<< ETUSIVU
|
KOTI
-
UUTISET
-
KISAINFO
-
VARIKKO
-
GALLERIA
-
SÄÄNNÖT
-
ARKISTO
-
YHTEYSTIEDOT
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä
Kirjaudu
tai
Rekisteröidy
. | 09.09.2010 - 16:35:41
Varikkokeskustelut
›
SuperMoto
›
SuperMoto
(Moderaattori:
Harri Lahti
)
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu:
1
2
3
Pari sanaa lajista (Luettu 7645 kertaa)
Nipa
Pro
taas se on
turvallaan
Re: Pari sanaa lajista
Vastaus #40 -
18.07.2009 - 21:28:39
yammu pappa kirjoitti
09.07.2009 - 19:44:05:
Mitäpäs jos aloitteleva tai muuten vaan halukas kilpailija saiskin ilmottautua suoraan B lähtöihin eikä tarttis ottaa paineita SM touhuista veikkaisin että saattais tulla 10-20 uutta kuskia mukaan ja lajin kannaltahan se olis kai hyvä juttu???
Tuo voisi olla yksinkertaisuudessaan mainio ratkaisu !!
Eihän nyt jumankauta kukaan uskalla crossiakaan aloittaa jos heti joutuu vetomiesten kanssa kilpailemaan !!
Alussa voisi tietenkin SM lähdöissä olla muutama kuski vähemmän mutta kun kuskien määrä pikkuhiljaa lisääntyisi niin SM luokkiinkin uskaltautuisi yhä enemmän kuskeja.
Siirry sivun alkuun
IP on kirjattu
princess88
Kunniajäsen
Eilål spedet =D
Vastaus #41 -
20.07.2009 - 02:48:48
Italias crossilähtö mut valolla ja ku punanen sytty ni kaikki meni paitsi mä
Jasiinä se sitten hyvinpitkälti olikin.
Ja jos laine väittää et liiton rahoil ei oo tehty noit smlsupercross sivuja ni jo on ihme jätkä.
Rupee muutenki vituttaa jo koko touhu niin paljon suomes ja toi supermoto.fi kuuluu kuulemani mukaan heinäahon ilkalle joten kiitos siitä varauksesta hänelle, osoitteelle ei juurikaan olisi käyttöä.
Tavataan seinäjoella.
Siirry sivun alkuun
www.kerkeis.com
IP on kirjattu
Marko Laine
Kunniajäsen
Honda TRX522ER
Vastaus #42 -
20.07.2009 - 10:16:42
princess88 kirjoitti
20.07.2009 - 02:48:48:
Italias crossilähtö mut valolla ja ku punanen sytty ni kaikki meni paitsi mä
Jasiinä se sitten hyvinpitkälti olikin.
Ja jos laine väittää et liiton rahoil ei oo tehty noit smlsupercross sivuja ni jo on ihme jätkä.
Rupee muutenki vituttaa jo koko touhu niin paljon suomes ja toi supermoto.fi kuuluu kuulemani mukaan heinäahon ilkalle joten kiitos siitä varauksesta hänelle, osoitteelle ei juurikaan olisi käyttöä.
Tavataan seinäjoella.
En mä mitään väitä. Kerron vaan mitä itse sivuston tekijä on kommentoinut tuosta.
"Budjetti tohon hommaan on niin pieni, ettei niillä saisi kuin pari
palaveria ja yhden luonnoksen kunnon ammattilaisilta, puhumattakaan
desingistä"
Eli kyllä tuo sivusto on niin harrastajavoimin tehty ettei siitä voi sanoa että liiton rahoja olisi paljoa kulunut. Kyllä liiton politiikka on edelleenkin se että kaikessa säästetään ja siksi tietyt hommat ovat kestäneetkin vuosia. Onneksi kuitenkin on vielä näitä henkilöitä jotka jaksavat ylläpitää harrastesivustoja.
Siirry sivun alkuun
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi
www.teamlaine.com
www.quadracingfinland.com
IP on kirjattu
leppis
Uusi jäsen
Jäärata on nastaa!
Vastaus #43 -
22.07.2009 - 17:09:36
Jos sivustoprojektille löytyy tunkkaajia, niin tarjoan sivuille palvelintilan ilmatteeks, niin ei tarvitse rahaa siihen etsiä (+talkootyöpanokseni). Toki tuo marginaalinen vastaantulo kokonaisuuden kannalta, suurin työ onkin siinä kaikessa muussa. Tarvitaan sisällön toimittajia, ylläpitäjiä, tekniikan taitajia jne...
Olemassa olevat julkaisujärjestelmät, esim. Joomla!, Drupal tms. kannattaa ottaa huomioon, onnistuisi tuo "toimittaminen" helposti(kun siihen vaan löytyisi henkilöt). Noihin julkaisujärjestelmiin löytyy hiukan kokemusta allekirjoittaneelta(kin)
tekniseltä
puolelta. Visuaalisuus/sisällön sujuva tuottaminen ei ole mun ominaisuuksia.
Toivottavasti tämä kirvoittaa ajatuksia lajin julkituomisen edistämiseksi, jotta saadaan lisää harrastajia mukaan.
Itse fiilistelen Seinäjoella "vanhoja hyviä aikoja" muistellen näillä puheilla viimeisen kerran numerot kupeessa.
Terveisin, Tommi Leppäkoski
Siirry sivun alkuun
IP on kirjattu
Maskotti
Uusi jäsen
Vastaus #44 -
23.11.2009 - 23:19:07
Ehdottomasti tarvisi jonkun oman sivuston lajille, jotta aloittelijat(mm. minä) pääsisivät helpommin mukaan kuvioihin.
Eihän kukaan uskalla tulla edes kokeilemaan, kun ei tiedä vaatimuksista tai pelisäännöistä mitään.
Seiso siellä varikolla sitten huuli pyöreänä ajokortti lapasessa, goret päällä ja mieti mikseivät ota mukaan viivalle.
Tietenkin asiasta normaalia kiinnostuneempi viettää illat tietokoneen ääressä ja kahlaa kymmenet keskustelupalstat läpi selvittääkseen kaikki olennaiset pikkuseikat, jotka on ujutettu rivien väleihin. Tavis päristelijälle lajin kokeilu jää kuitenkin vain haaveeksi, koska kaikki vaikuttaa liian sekavalta.
Sivuja en osaa rakentaa enkä asioista mitään tiedä, joten toivoisin että enemmän tietävät voisivat jakaa tietonsa edes tälle sivustolle. Alottaen ihan perusasioista. Millä saa ajaa, kuka saa ajaa, lisenssit, vakuutukset, varusteet, luokat jne.
Siirry sivun alkuun
IP on kirjattu
Paappis
Jäsen
Assukin voi olla
kivaa
Vastaus #45 -
24.11.2009 - 20:27:22
Hei te jotka netistä ja toimittamisesta jotain teidätte!
Onko mahdollista (esim tälle foorumille) saada toimintoa (tai osiota) jolla käyttäjät voisivat julkaista omaa materiaalia. Ainakin kuvia ja videoita varmasti saisi kertymään, mutta onhan lajin parissa varmasti niitäkin jotka kirjottaisivat jonkinsortin kisatapahtumista tai vaikka itse kilpailijat kisakertomuksia yms.. Toimiihan tuo kaikki ihan tälleen foorumimuodossakin, mutta silloin kaikki aiheellinen hukkuu BS:n ja keskustelun sekaan suht nopeasti.
Jos saisi tällä tavoin keskitettyä vähän paremmin lajin tapahtumia ja olisi sen ulkopuolisenkin sitten helpompi saada tietoa ja makua menosta. Sinne voisi samalla vaikka listata kisojen tuloksia ja pistetilanteita. Ainakaan mun silmään ei tälleen suurempia tonkimatta ole osunut kisojen tuloksia mistään.
Periaatteessahan kävisi ihan tämmönen foorumikin mihin joku (kisan järjestäjä?) törkkis tuloksia jälkeenpäin, harrastelijakuvaajat sekä kilpailijat sais laittaa matskua ja kirjotella miten on hommat mennyt. Myös kilpailun järjestäjät voisivat käyttää sitä infoomaan katsojia ja kilpailijoita. Pääpointtihan on se että kaikki nyt sattuis löytymään yhdestä paikasta...kai.
Tän jälkeen ois vaan saatava sivusto ihmisten tietoon. Esim kisamainoksissa (jos joku semmosia ees tekee?) voisi olla ko. sivuston osoite josta sitten mainoksesta innokas ulkopuolinen katsoja löytää tietoa touhusta! Kisapaikoilla jotain mistä näkee...mainostaminenkaan ei ole muuten ala
Mutta kuten sanoin, minähän en mistään mitään oikeastaan tiedä, mutta toivottavasti tosta joku sai jotain mistä alkaa hiomaan jotain.
-Paappis "ens kesänä ehkä viimein viivalla"
P.S. ylimääräisiä kirjaimia ja muitankin virheitä saattaa olla paljon. Äärettömän kipeä ranne ja tunnoton peukalo tekee kirjottamisesta hyvin mielenkiintoista!
Siirry sivun alkuun
IP on kirjattu
Nehrt
Uusi jäsen
Jäärata on nastaa!
Vastaus #46 -
03.03.2010 - 21:18:33
Maskotti kirjoitti
23.11.2009 - 23:19:07:
Ehdottomasti tarvisi jonkun oman sivuston lajille, jotta aloittelijat(mm. minä) pääsisivät helpommin mukaan kuvioihin.
Eihän kukaan uskalla tulla edes kokeilemaan, kun ei tiedä vaatimuksista tai pelisäännöistä mitään.
Seiso siellä varikolla sitten huuli pyöreänä ajokortti lapasessa, goret päällä ja mieti mikseivät ota mukaan viivalle.
Tietenkin asiasta normaalia kiinnostuneempi viettää illat tietokoneen ääressä ja kahlaa kymmenet keskustelupalstat läpi selvittääkseen kaikki olennaiset pikkuseikat, jotka on ujutettu rivien väleihin. Tavis päristelijälle lajin kokeilu jää kuitenkin vain haaveeksi, koska kaikki vaikuttaa liian sekavalta.
Sivuja en osaa rakentaa enkä asioista mitään tiedä, joten toivoisin että enemmän tietävät voisivat jakaa tietonsa edes tälle sivustolle. Alottaen ihan perusasioista. Millä saa ajaa, kuka saa ajaa, lisenssit, vakuutukset, varusteet, luokat jne.
Itse en ymmärrä mitä vaikeaa on löytää nuo kaikki mukaan pääsemiseen tarvittavat tiedot??
Itse ajoin ensimmäisen kisani viime kesänä iisalmessa eikä touhussa tullut yhtään hetkeä että olisi asioista pihalla ollut, menin itse pikkuluokkaan suoraan vaikka alla ei ollut yhtään ainoaa kisaa millään moottorivehkeellä ja itselle oli ainakin mitä mainioin tapa aloittaa kilpaharrastus. Ei siellä mihinkään jalkoihin jäänyt jos vaan moottoripyörällä ajaa osaa... itsellä ei edes yhtään hyppyä alla ennen iisalmea
ja hyppäsin muuten ihan joka kierroksella
(tietysti omalta kohdalta tarvitsee sanoa ettei itsesuojeluvaisto ole ihan normaalin ihmisen tasolla oikein koskaan ollut
)
Ja tulihan tuosta hommasta innostuttua ihan toden teolla, joten joutui tuosta vakio pyörästäkin tekemään ihan kilpapyöränkin ensi kesän kisoja varten, joten kaikissa ollaan mukana varmasti!!
Kyllä se paljon ihmisestä kiinni mitä tuntee hankalaksi ja mitä ei. Toki se aina helpottaa jos joku asiat kertoo ennemmin kuin ne tulisi jostain luettua.
Itselle ainakin nuo liiton sivut ovat hyvin selkeät ja kaiken tarvitsemansa tiedon sieltä löytää sen suurempia etsimättä.
Siirry sivun alkuun
IP on kirjattu
Sivu:
1
2
3
Varikkokeskustelut
›
SuperMoto
›
SuperMoto
(Moderaattori: