Varikkokeskustelut
21.03.19 - klo:10:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Takavalosääntö  (Luettu 2434 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jarmo Niskanen
G-Moderaattori
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 744


Adventtisohjossa kynnetään juu...


« : 27.01.14 - klo:12:39 »

Tervehdys!

On tullut jonkunverran kysymyksiä takavalosta, sen rakenteesta ja sijoituksesta. Pääsääntöisesti mennään sääntöjen mukaan, niin sijoituksessa kuin valon laadussakin. Valoja tarkistetaan katsastuksessa, joten laitetaan laitteet kuntoon.

Suosittelen käyttämään ns. enduro-lokarin jatketta, josta on kilpiteline sahattu pois. Tällaisesta LED-takavalosta kun kytkee jarruvalon päälle, on käsissä todella hyvä ja kestävä takavalo.

Hyväksytty on myös ns, polkupyörän LAADUKAS ja tukevalla kiinnikkellä oleva takavalo. Ottakaa huomioon, että kiinnikkeen tulee olla tukeva ja sen tulee kestää tärinää ja pieniä kolhujakin.

Tavoitteena on, että valo pysyy kiinni pyörässä myös kaatumisen yhteydessä ja palaa edelleen, vaikka pyörä on heittänyt kolme volttia.

Esimerkkejä valoista:
http://www.svh.fi/verkkokauppa/tuoteluettelo/54/63047/

http://shop.teamlaine.fi/tuote/takavalo-j%C3%A4%C3%A4radalle-sis-paristot-lajiryhm%C3%A4n-hyv%C3%A4ksym%C3%A4-malli/TL_AIRAM_ICE/

 
tallennettu

Jarmo Niskanen
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: