Varikkokeskustelut
16.10.18 - klo:21:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Männän sorvaus vai levyä sylinterin alle?  (Luettu 4983 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
_qs
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Jäärata on nastaa!


« : 12.03.15 - klo:17:28 »

Tässä pariakin kotarin rfs-konetta yritetään ehjätä ja homma tuntuu nyt olevan melkolailla leuka rintaan ja kohti seuraavaa vastoinkäymistä  Huh

Tossa yks rfs pohjainen mörkömoottori mihin tuli uusi alkuperäinen mäntä ja sitä ei saada mahtumaan korkeuden puolesta oikein mitenkään, ettei kilkkaa kanteen. Näyttäs että vanha mäntä on jotenkin koneistettu matalammaksi. Onko se se oikea vaihtoehto tehdä edelleen? Tuntuu vähän oudolta, ei ole tullut moista ennen tehtyä. Ja paljon orkkismännässä on varaa laelta ottaa jos siihen mennään?

Mietittiin että ajaisi jyrsinkoneella alumiinista sylinterin alatiivistettä vastaavan levyn jolla nostaisi pyttyä. Puhutaan maksimissaan millin lisänostosta kun nyt 2 alatiivistettä, orkkis (0,5??) ja 0,8mm ei vielä ihan riitä.
Tuleeko jo ongelmia esim ajoituksen kanssa? Toki pitää tsekata vielä ettei venat osu mäntään.
tallennettu
Jani.K
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57

#155


« Vastaus #1 : 13.03.15 - klo:18:53 »

Tommosen levy ratkasun sylinterin alle olen nähnyt kun 250 kotarista tehtiin 612. Muistaakseni jakoa ei saanut kohdalleen muuten.

-Jani-
tallennettu
_qs
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #2 : 13.03.15 - klo:22:11 »

Tommosen levy ratkasun sylinterin alle olen nähnyt kun 250 kotarista tehtiin 612. Muistaakseni jakoa ei saanut kohdalleen muuten.

-Jani-

Teillä oli varmaankin 76mm iskulla 102 sylkky... Hymyilee eli pitääpä testailla ton alumiinilätkän kanssa hommaa. Helpompi ja halvempi (kun ei oo sorvausvehkeit käytössä) kokeilla. Kun ei ole itse tehnyt tota alunperin, ni ei tiedä mitä kaikkea tohon on tehty. Missään osassa (kampura, kanki, mäntä) kun ei ollut mitään osanumeroa näkyvillä Cool

Tos ois kyl viel oottaas 78mm iskulla oleva kampurapaketti, mut jos sais nyt ees 76:lla pelittää ni ois kiva.
« Viimeksi muokattu: 13.03.15 - klo:22:37 kirjoittanut _qs » tallennettu
Jani.K
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57

#155


« Vastaus #3 : 15.03.15 - klo:13:03 »

Joo niin oli ja pikkupelin kansi oli eri mittanen korkeudeltaan siks ei sattunut iskupituus. Jos en väärin muista ei ollut oma pyörä. Tuo rakentelu on kyl iha siistii, menee aika,rahat ja kierros ajat ei parane yhtää, mut onha se hienoo ku voi ajaa pääsuoral kavereist ohi keula kymmenen senttii ilmas ja takoo sifteril isompaa pesää ku rupee keula laskee ja samal vilkutella kavereille ku ne ajaa muna asennos. Nykysi tyytyny vakioon ja rakentanu enemmän pyörän ajettavuuta, toisin sanoen ostanu kiiltävii osii mitkä näkyy  Virnistää  Virnistää
tallennettu
_qs
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #4 : 15.03.15 - klo:14:43 »

 Virnistää hyvin kiteytetty!

Metsänhoitoyhdistys on sitä mieltä että metsäpalstaa pitäs ojittaa niin aattelin enskaan vähä jytäkämpää myllyä... Saahan siitä verovähennyksen kun metsänhoitoon menee Iskee silmää
tallennettu
jupukka
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 16


« Vastaus #5 : 15.03.15 - klo:19:45 »

itellä on kotari mihin on laitettu 8mm alumiinilevy kun on lyhytiskunen mut ei saanut enään sellasia lyhyempiä kiertokankia mistään niin piti ostaa pitempi malli ja korottaa pyttyä ja toimii loistavasti Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: