Varikkokeskustelut
21.08.18 - klo:13:38 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Honda CR250R peltikuorinen kampiakseli  (Luettu 4748 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JM82
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 2


« : 19.02.15 - klo:14:22 »

Vaihdatin vm. 2002 puolikkaaseen CR:ään kiertokangen paikallisessa moottorikoneistamossa. Saadessani kampiakselin takaisin, oli sen peltikuoressa melkoinen painauma ja toisen limpun peltikuori niin kierossa, että se otti hieman kiinni kampikammion reunaan.



Video:
https://www.dropbox.com/s/0jaunqqtt7g60vz/2015-02-11%2017.57.28.mp4?dl=0

Vein kampiakselin takaisin koneistamolle ja vaadin rahojani takaisin. Koneistamolla ei suostuttu siihen. Koneistamon kaveri suoristeli hieman pihdeillä kuoria ja antoi kampiakselin takaisin. Uskaltaako tällaisen kampiakselin laittaa takaisin moottoriin? Mielestäni ei...

Sopiiko uudempien 05-07 mallien kampiakseli suoraan -02 mallin moottoriin? Uudemmassa versiossa ei ole enää vaurioherkkiä peltikuoria.

Onko kenelläkään kokemuksia Hot Rods:in kampiakseleista? Ovat hinnaltaan huomattavasti edullisempia, kuin alkuperäiset.
tallennettu
Juke O
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 408

Jiäradan kahvankiäntäjä


« Vastaus #1 : 19.02.15 - klo:23:16 »

Mielestäni ei. Perustelut kahdella asialla:
-Pelti voi revetä ja särkeä lohkot ja kaiken muunkin
-Jos onton akselin tiiveys on mennyt se ei kulje kunnolla koska bensa lilluu miten sattuu akselin sisällä.

2T hotrods-akselin hinta viehättää mutta joku joka oikeasti tietää saa kommentoida mikä on laatu?
tallennettu

Juge O
Mikko L
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 43



« Vastaus #2 : 20.02.15 - klo:10:28 »

Koitas kattoa ameriikan foorumeilta tuota uudempien akselien sopivuutta vanhempiin..muistaakseni luin että jotku on vaihtanu näitä kevyempiä peltikuorisia kampuroita viimeisen sukupolven CR250:iin saadakseen lisää räväkkyyttä..jos se niin päin käy niin miksei toisinki päin..

olipa hyvä että avasit viä ton koneen uusiks..vältit satavarmasti saman surkean kohtalon mitä kävi mun 00 CR250:lle samaisen koneistamon tekemän veivinvaihdon jälkeen (kampuran limput päreiksi,pytyn helmat halki,lohkoon murtuma..) tuo pellikuorinen akseli ei vaan kestä kuparivasaralla linjaamista..vituiks menee niinku vapaussota.

Muillekin CR.n omistajille tiedoksi: peltikuorisilla limpuilla oleviin kampiakseleihin onnistuu veivin vaihto/linjaus oikeaoppisesti vain kunnollisen asennusjigin avulla. Perus koneistamoilta tämmösiä mallispesifisiä jigejä tuskin löytyy, eli kannattaa miettiä missä veivinsä vaihdattaa..

ao. videossa kerrotaan miten peltikuoriseen akseliin veivi kuuluis vaihtaa oikeaoppisesti.
« Viimeksi muokattu: 20.02.15 - klo:10:47 kirjoittanut Mikko L » tallennettu

http://www.nettimoto.com/honda/cr/1963000
"Jos asiat oikein huonosti menee,niin joutuu v*ttuun, koulukotiin tai kadotukseen!
http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
kaasunaama
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 8


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #3 : 20.02.15 - klo:20:29 »

Mulla olis 2 ylimääräistä kampuraa toinen hotrod ja toinen alkuperäinen molemmat virheetömiä! hotrod näyttää käyttämättömältä jos kiinnostaa?
tallennettu
Juke O
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 408

Jiäradan kahvankiäntäjä


« Vastaus #4 : 20.02.15 - klo:21:20 »

Massiivisella muovinuijalla saa akselia linjattua JOS tietää mihin kohtaan uskaltaa lyödä. Paras tottakai kun prässää sen kk-vaidossa suoraan linjaan.

Jos oikeasti haluaa kulkevan pyörän niin alkuperäinen peltiakseli on paras.
Jos taas pyörällä ajaa spooria,enskaa,kerhocrossia tai omaksi ilokseen harrastaa jäällä voi ruttuun hakatun akselin kuoria paljaaksi.
Ilmeisesti kustannussyistä uusissa 05-07 akselit ns.kx-tyyppisiä koska ne on edullisia valmistaa.

tallennettu

Juge O
JM82
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #5 : 23.02.15 - klo:14:46 »

Mulla olis 2 ylimääräistä kampuraa toinen hotrod ja toinen alkuperäinen molemmat virheetömiä! hotrod näyttää käyttämättömältä jos kiinnostaa?

Lähettelin Kaasunaamalle yv:tä noista kampiakseleista.

Tutkimme tarkemmin vielä kampiakselia ja huomasimme oikean puoleisen peltikuoren pääsevän hieman liikkumaan sivusuunnassa. Päätettiin sitten hankkia uusi kampiakseli, niin vältytään mahdollisilta harmeilta tulevaisuudessa.
tallennettu
janski
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 2


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #6 : 27.02.15 - klo:20:27 »

Itselläni on kans -02 ceeärrä ja mennyt kaks peltikuorista kampurata jäärata touhussa.Toisesta murtu peltikuoresta palanen irti ja meni väliin ja moottori jumiin täydestä laukasta,toisesta akselista peltikuori lähti seilaamaan sivusuunnassa onneks huomasin ajoissa ettei taas mennyt mäntä ja sylinteri, pyörä on vielä ihan vaan harraste käytössä. Ostin uudemman rautalimppusen akselin ja ihan originaalin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia!! Minun pyörä on loppuvuonna tehty joten siihen se kävi ainakin.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: