Varikkokeskustelut
11.12.17 - klo:04:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: cr 500 cr 250 sähköt  (Luettu 3282 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« : 21.07.16 - klo:20:06 »

500cr olen laittamas 250cr -00 vakio sähköt täydellisenä. pikku koneistus piti tehä pohjalevyn ohjaukseen mut muuten meni ok. mites ennakko? tarviiko kääntää staattorilta ennakkoa tai muokata magneeton tunnistinta tms.. joku jossain vaan kirjoitti että -99 -00 250 sähköt menis muutaku lyö  sähköt kii. eli käynnistys ennakkoa mietin lähinnä ja jos levyä kääntää esim myöhäsemmälle niin miten vaikuttaa muualla kierros alueella
tallennettu
Juke O
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 403

Jiäradan kahvankiäntäjä


« Vastaus #1 : 22.07.16 - klo:16:25 »

Käynnistysennakko on 9ast. Merkit kohakkain looginen ennakko. Koita ajamalla pohjalevylle sopiva ennakko miten toimii parhaiten.
tallennettu

Juge O
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #2 : 22.07.16 - klo:16:34 »

Hyvä kiitos. et pitäs kuitenkin tolla 250 vakio boxillakin saada pelaamaan ihan pohjalevyllä haetulla ennakolla?
tallennettu
Juke O
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 403

Jiäradan kahvankiäntäjä


« Vastaus #3 : 22.07.16 - klo:16:43 »

http://www.atvdragracers.com/forum/two-stroke-technical/5320-msd-k-t-500-sabre-toothe.html

Taitaa ollakin 0-ast tuo käynnistysennakko
tallennettu

Juge O
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #4 : 22.07.16 - klo:21:57 »

tuo selvitti paljon kiitos Hymyilee eli periaatteessa pitäs pelata jo perus merkissään ihan ookoo ton mukaan.
tallennettu
Jarmo Niskanen
G-Moderaattori
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 739


Adventtisohjossa kynnetään juu...


« Vastaus #5 : 28.07.16 - klo:15:15 »

Käynnistysennakko on 9ast. Merkit kohakkain looginen ennakko. Koita ajamalla pohjalevylle sopiva ennakko miten toimii parhaiten.

9 asteen käynnistysennakolla hajoaa varmasti lohkot ja pohkeet  Nolostunut
tallennettu

Jarmo Niskanen
Suikka
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 21


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #6 : 29.07.16 - klo:20:51 »

Kannattaa olla tarkkana tuon asennuksen kanssa. Noissa kampiakseleissa on kiilaurat eri kohdissa. Meillä päin on tuhottu useita kytkinlohkoja väärän perusennakon vuoksi. Minulla on asennettuna vastaava CR250 pohjalevy. Tässä on ”custom” vauhtipyörä, jossa nasta hieman eri kohdassa kuin alkuperäisessä 00-01 vauhtipyörässä. Tämän vuoksi en pysty kertomaan tarkkaa paikkaa mihin pohjalevy sinun setillä tulee laittaa. Kuitenkin joudut koneistamaan säätöreikiä ja siirtämään johtoläpivientikumia loitommalle. Itse katsoin ensin vakiosytkän käynnistysennakon paikan ajoituslampun avulla. Sytkät olivat asennettu tyhjään romulohkoon, pelkkä kampuran puolikas paikallaan. Siitä porakoneella pyörittämällä molempia sytkiä ajoituslamppua apuna käyttäen sai merkittyä CR500 alkuperäisen käynnistysennakon ja verrattua mihin kohtaan puolikkaan pohjalevy tuli kääntää.
tallennettu
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #7 : 30.07.16 - klo:07:26 »

jaa taidan laittaakkin vakiosähköt Hymyilee eiks tohon -86 500 koneeseen mene suoraan uudemman 500 sähköt? kiilaurat ym ainakin kohdallaan. ajoituslampulla noilla 250 -00 vehkeillä kuitenkin polkastessa ennakko 0 pohjalevy merkissään että miksi pitäs kääntää... mut ei pääse kokeileen käyntiin kun syylärit ja putki puuttuu. myydään -00 250 sähköt Virnistää 200e
tallennettu
Suikka
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 21


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #8 : 31.07.16 - klo:00:17 »

Hyvä valinta, laita vaan ne -86 vakiot. Säästyy lohkot, jalat ja hermot. Tehokaan ei laske, kartta on miedompi uudemmissa Cr500 -sytyissä. Kai ne muuten menee ristiin. CR250 -00 sytty vie siitä voimaa vielä enemmän, tosin sillä voisi olla parempi ajella montulla ja metsässä. 250 pohjalevyn asentoa vielä ihmettelit, tässä heittää meillä nyt pohjalevyn paikka kun minulla ei ole se 250 alkuperäinen vauhtipyörä käytössä. Ei tarvitse kääntää jos kipinä tulee käynnistäessä kuten alkuperäisillä. Muistin varassa oli minulla tuo tieto jotta kiilat olisivat eri kohdissa… 
Jos jollain on myydä sopuhintaan tuollainen -86 CDI, voin ostaa sellaisen pois. Vaikka yksityisviestillä tavoittaa. 
tallennettu
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #9 : 31.07.16 - klo:05:02 »

http://www.hpi.be/item.php?item=CD1512      löytyy pari muutakin mut toi oli halvin.. itellä puuttuu myös cdi boxi. -86 kone tuli jenkeistä talvella ilman yläsähköjä ja on nyt -08 250 crf rungossa kiinni. tarkotuksella tosiaan rakensin orkkis kampuralla ja pytyllä et säilys kiukkunen luonne sunnuntai ajeluun.. ni eipä tuota kyl viitti pehmeillä sähköillä pilatakkaan Pyörittää silmiään  mitenköhän lie pelaa/kestää esim. noi hpi boxit ku pulet halvempia kuin orkkikset  Huh
tallennettu
Suikka
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 21


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #10 : 31.07.16 - klo:10:17 »

Uudemman mallin alkuperäiset yläsähköt voisi olla varmempi valinta jos -86 boksi on hankala löytää. Ei niissä niin iso ero ennakossa ole kuin tuossa 250 setissä
tallennettu
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #11 : 09.08.16 - klo:16:30 »

mitenköhän 1986 piikin boxilla ku jenkeissä ainaki laittaneet. ei löydy ennakkokäyrää mistään. ja omilla alasähköillä. vaikuttaakos se käynnistys ennakkoon jos pelkän boxin vaihtaa....
tallennettu
tommi2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57



« Vastaus #12 : 16.08.16 - klo:20:13 »

Hyvä valinta, laita vaan ne -86 vakiot. Säästyy lohkot, jalat ja hermot. Tehokaan ei laske, kartta on miedompi uudemmissa Cr500 -sytyissä. Kai ne muuten menee ristiin. CR250 -00 sytty vie siitä voimaa vielä enemmän, tosin sillä voisi olla parempi ajella montulla ja metsässä. 250 pohjalevyn asentoa vielä ihmettelit, tässä heittää meillä nyt pohjalevyn paikka kun minulla ei ole se 250 alkuperäinen vauhtipyörä käytössä. Ei tarvitse kääntää jos kipinä tulee käynnistäessä kuten alkuperäisillä. Muistin varassa oli minulla tuo tieto jotta kiilat olisivat eri kohdissa…  
Jos jollain on myydä sopuhintaan tuollainen -86 CDI, voin ostaa sellaisen pois. Vaikka yksityisviestillä tavoittaa.  

-86 125 cdi ois kyllä myynnissä 80e ku ostin kuiteski orkkikset 500 -86 vehkeet ni ei tartte veivata. kukaan ei tiedä sen piikin 86 cr.än käyrää mutta varaosanumero on sama lukuunottamatta ml3 ja ks6 välikirjaimia. sen verran selvis että jossain jenkeissä ovat laittaneet viisatkuihin mutta ite en jaksa kokeilla ees ku löysin oem 500 cdi.n
« Viimeksi muokattu: 16.08.16 - klo:20:17 kirjoittanut tommi2 » tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: