Varikkokeskustelut
23.11.17 - klo:07:45 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: 1 2 [3]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Säännöt 2018  (Luettu 6458 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Niclas Pöytälaakso
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #40 : 18.10.17 - klo:20:48 »

Hei,
Haluaisin aktivoida hiljentynyttä keskustelua säännöistä kaudelle 2018. Nyt on kentältä tullut aika laajasti kommenttia tänne ja niistä voi vetää jotain johtopäätöksiä enemmistön mielipiteistä.

Mielestäni suomenmestaruus tason kilpaurheilussa säännöt ovat vähintään vuotta ennen selkeät. Meidänkin lajissa miestä ja pyörää kuitenkin valmistellaan enemmän kuin pari kuukautta. Jonkinlainen varmuus pitäisi olla edes puolta vuotta ennen siitä, että minkälainen on laji jota varten panostan ja treenaan kovasti! Sääntöjä pitää kehittää epäkohtien, turvallisuuden ja moottoriurheilussa tekniikan kehittymisen takia, mutta ei turhaan. Selkeä linja, pysyvyys ja lajin hengen säilyminen on tärkeintä. Merkittävästi lajia  tulee muuttaa vaan jos enemmistö harrastajista on samoilla linjoilla.

Näen kaudelle 2018 tärkeänä lisäyksenä sääntöihin ratasääntöjen palauttamisen. Se on tärkein turvallisuus tekijä. Muuten en lähtisi tällä varoitusajalla suuriin muutoksiin.

Enemmistön mukaan toimiminen on demokratian hienoin ja harmillisin piirre. Ennemmistö on tyytyväisiä, mutta joku osa voi aina pettyä.

Keskustellaan,
Niclas Pöytälaakso
tallennettu
Mara
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 69

Prätkäni on hybridi:Polttaa sekä bensaa että kumia


WWW
« Vastaus #41 : 18.10.17 - klo:22:31 »


Hei!

Sääntökeskusteluissa esitettyjen tahojen – maksavan yleisön, kilpailunjärjestäjän ja kuljettajien lisäksi tulisi keskiöön nostaa esille myös nuoret ja ne, joilla on jo crossipyörä, mutta eivät vielä ole ajaneet jäärataa. Harjoitusmahdollisuuksien vaihdellessa alueellisesti, tuplalähdöt ovat madaltaneet kynnystä lähteä kokeilemaan lajia, matkakulujen, osallistumis- ja ponderimaksujen sekä majoitus- ja kalustokulujen jyvittyessä edes muutamaan ajettuun erään.

Kiertävä ajojärjestys noudatettuna on todettu oikeudenmukaiseksi kaikkia kohtaan ja luo myös tiettyä yhtenäisyyttä harrastajiin, kun ei samat kuljettajat aina viimeisenä ole pakkaamassa kamojaan, kun kahvit on jo kaadettu hankeen ja makkaragrillit ovat kylminä. En tiedä mistä moinen muistikuva vanhalle (ikuiselle – Jopen äänellä) B500- kuskille tuli mieleen.

Kun veteraaneilta otettiin taannoin kauden alkaessa SM- arvo pois, en ainakaan henkilökohtaisesti pitänyt yhtään pahana, että Open - luokassa oli mahdollista ajaa lisää. En tuntenut olevan myöskään itseltäni pois, kun SM- kärki tuli ajamaan veteraaneihin. Sen sijaan lähtöjen määrän vähentämisen en näe tuovan lisää kisaajia tai yleisöä. Kamppailulajien kanssa pitkään tekemisissä olleena voin sanoa, että matseja pidentämällä ei tule yhtään lisää maksavaa yleisöä, mutta eri kavereiden keskinäisten kamppailujen lisääminen toimii. En siis näe jäärata- erien pidentämisellä ja vähentämisellä vetovoimaa lisäävää vaikutusta ja mitä kuntoa vaativaan ajosuoritukseen tulee, pidän kolmea nykyisen mittaista erää muuttuvissa olosuhteissa ainakin henkilökohtaisesti riittävänä mittarina. Tuplalähdötkin ehkä juuri ja juuri.  Iskee silmää
Kestävyyttä enemmän mittaavia moottoripyörälajeja on vauhtilajimme rinnalle lisäksi ajettavaksi.

Radan mitoituksesta sekä ylläpidosta on hyvä olla yhteneväinen linja turvallisuuden ja lajin näyttävyydenkin vuoksi. Olosuhteethan voivat tehdä hommasta hyvinkin hankalaa, mutta näillä seuduin rata joka on ollut tammikuun puolessa välissä vaikka alustavastikin tehty, on kisakaudella ollut kunnossa. Yhteistyön on nähty olevan voimaa, jolloin riittävän kaluston myötä auraustauot ovat olleet sujuvia. Aktiiviset sepät ovat meillä päin taas jo syyskuussa viritelleet ansiokkaasti aurakalustoa tulevan talven koitoksiin.

Lajiryhmätoimintaan on usein kuulutettu uutta verta ja koska aktiivisia sekä sosiaalisia nuoriakin kuljettajia (en siis itse) on vaikuttamisesta kiinnostunut (nyt kokoonpanon ymmärtääkseni muokkautuessa), olisi ehkä samalla hyvä tuoda lajiryhmätyön tarkoitusta, tehtävää ja toimintaa lähemmäksi harrastajia, kuten valaiseva esimerkki: https://www.autourheilu.fi/verkkolehti/2016/3-2016/mika-lajiryhma/

Edellä oleva siis omana mielipiteenäni nykyisten sääntöjen puolesta ja tulevana talvena jälleen todennäköisesti päristellään, varsinkin jos ei yhden erän vuoksi tarvitse Transitia hehkuttaa tien päälle. Hyvin vahva, saman tyyppinen näkemys tuplalähtöjen ja kiertävän ajojärjestyksen puolesta, ilmenee monesta kommentista edellä.

Lätäköt on aamulla varmasti jäässä jo...

Martti Mäki-Jouppila
Vet/B-Open#10



tallennettu
Ceriffi 450
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 113


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #42 : 21.10.17 - klo:12:40 »

”SÄÄNNÖT 2018” ketjuun en saanut kirjoitettua niin kirjoitan tänne. Vois kysyä, että ”kuinka meni noin niinku omasta mielestä?” Eikö harrastajien toiveet ollut aika lailla erilaisia? No, eipä harmita enää seurailla penkalta 😂
tallennettu
Niclas Pöytälaakso
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #43 : 21.10.17 - klo:12:43 »

Hei,

Tässä niitä asiallisia kysymyksiä kun itse sääntö julkaisuun ei voinut kommentoida.

Aika pysäyttävää tekstiä oli tuo ensi vuoden säännöt.. Nyt ollaan todella kauaksi ajauduttu kuljettajien mielipiteestä.. Äärimmäisen huvittavaa, että sääntö uudistuksista avattiin täälä etukäteen keskustelua ja tiedusteltiin mielipiteitä. Näillä tänne kirjoitetetuilla mielipiteillä ei ollut ilmeisesti sen suurempaa merkitystä! Mielipiteitä tuli ympäri suomea ja jokaisen kirjoituksen takana seisoo varmasti isompi ryhmä.

Tuo aikataulu on hyvinkin viitteellinen. Ei harjausta voi mielestäni rajata johonkin aikaan. Se kuuluu lajiin, että ajetaan puhtaalla. Kiinteän aikataulun mukaan meneminen on kyllä loistokas ajatus, mutta vaikea toteutettava lajissa joka on jokseenkin riippuvainen olosuhteista.

Aikataulusta otti silmään myös, että a450 b-finaali ajaa harjaamattomalla radalla. Mitä tekoa a-luokituksella enää on jos ajetaan harjaamattomalla radalla?

Yhteen erään siirtyminen on myös hieman hämmentävää. Kaikki kuljettajat ympäri suomea joilta olen mielipidettä kysyneet ovat olleet kahden lähdön kannalla. Ollaan jo niin huonolla mallilla, että kerhomme B-luokan kuski laittoi aamulla viestin jossa epäili ettei aja kuin korkeintaan kotikilpailun. Kauemmaksi ei huvita pienellä budjetilla lähteä yhtä lähtöä ajamaan.
Itse en ole ollut ikinä tuplalähdön kannattaja, mutta kyllä tämä edestakaisin jumppaaminen ajaa koko lajin naurunalaiseksi.

Ainoana positiivisenä asiana, että lähdön pituus oli ilmeisesti lyhyempi kuin Cross Country kilpailussa!

Hyvä kun keskustellaan,
Niclas Pöytälaakso

tallennettu
Manteres
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 1


« Vastaus #44 : 21.10.17 - klo:13:16 »

Aika pelottavaa kuinka eri linjoilla kuljettajien mielipiteet ja uudet säännöt menevät!
Näinkö lajia kehitetään?

-Antti Mantere
tallennettu
Marko Laine
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 708

Tulospalvelu Team Laine


WWW
« Vastaus #45 : 21.10.17 - klo:14:13 »

Sain jo vihiä noista muutoksista aiemminkin, mutta nyt pomppas silmille tuollainen "Mikäli valokennon toiminta sallii, niin lähtölinja voidaan kaivaa vinoon n. 5 – 10 m siten, että etupää on ensimmäisen kaarteen sisäreunan puolella"
Tarkoittaa siis sitä että kun leveys on 30m ja viiva on vinossa 10m, niin ura on 18 asteen kulmassa rataan nähden. Noin kokemuksesta sanon että tuollaiselta vinolta viivalta on todella vaikea lähteä liikkeelle. Käytännössä siis ensimmäiset osumat voi tulla jo metrin jälkeen. Vähän kuin yrittäisi ajaa tukin yli vinottain.

Säännön taustallahan on varmasti se että hyvästä aika-ajosta hyötyisi matkassa, mutta se myös pakottaisi silloin ne kuskit sinne sisäkurvin puolelle, joka ei ollut oma vaihtoehto ikinä kisaan lähdettäessä ja silti siellä ekassa kurvissa tuli oltua ensimmäisenäkin jokusen kerran.

Kommentoidaan nyt sitten muutama muukin kohta kun alettiin.

"Veteraaneissa numerointi alkaa numerosta 50 ylöspäin." Ollut säännöissä vuosikymmeniä, mutta ei ole noudatettu viime vuosina... aletaanko siis noudattamaan sääntöä, vai onko tarpeeton?

Urheilusäännöstä:"Kansallisissa kilpailuissa määritellyt ikärajat alkavat sen vuoden
alusta, jona syntymäpäivä on sen vuoden loppuun, jona yläikärajan syntymäpäivä on. Lajisäännöissä
voi olla poikkeuksia ikärajoituksiin, mutta ei näitä määräyksiä nuorempaan
suuntaan."
Nyt meillä olisi kaksi luokkaa joissa toimitaan toisin kuin muissa luokissa. Kuinkahan paljon sekaannuksia moinen aiheuttaa? Niitä tulee varmasti niin kuskien kuin järjestäjienkin puolelta. Olisi hyvä että joka luokalla toimittaisiin samoin, on se sääntö sitten kumpi tahansa.

"Silloin jos luokkaan on ilmoittautunut yli 40 kuljettajaa, niin A-finaaliin otetaan 20 kuljettajaa ja loput ajavat B-finaalissa" - Entä jos onkin ilmoittautunut yli 45 kuljettajaa? Radan maksimi on 25 kuljettajaa, joten loput eivät voi ajaa B-finaalissa.

"125 (2T), VET, SV ja ATV -luokissa järjestetään vain yksi lähtö." Eli jos on yli 20 kuljettajaa, ei saa ajaa kuin harjoitukset/aika-ajot, mikäli on 20 nopeimman ulkopuolella?

"Täytelähtöihin halukkaat ilmoittavat osallistumisestaan ilmoittautumisen yhteydessä varikolla ja suorittavat mahdollisen lisämaksun." Tämä teettää sellaisen työn tulospalvelussa että en suosittele. Joko ilmoittautuminen lisälähtöihin etukäteen että tiedetään kuka missäkin lähdössä ajaa, tai sitten ei ollenkaan. Kesken päivän lähtöjen lisääminen on iso homma, ja sen jälkeen ei tiedetä että onko sitä lisälähtöä vai ei, kun määrä jääkin liian pieneksi. Kuskienkin pitää tietää etukäteen kuinka monta lähtöä on odotettavissa.

Luokkien nimet: Onko edessä JR vai ei? Joukkuesääntöjen kohdalla ne vielä löytyvät, vaikka eivät muualta. Olisiko ne yhtenäisyyden vuoksi kaikilla C80, 125, A250, B250, A450, B450, SV, VET ja ATV.

Joukkuekilpailut:"Hylätyt ajajat ja vähemmän kuin kaksi kierrosta ajaneet eivät saa
tulosta eivätkä näin ollen sijoituspisteitä ko. erästä." Kun nykyisin kaikki lähteneet saavat tuloksen, niin varmaan joukkuekisassakin voisi olla sama käytäntö eli kierrosmäärästä riippumatta kaikki laitetaan järjestykseen.

Liukuesteistä puuttuu 125-luokka.

Aikataulusta sen verran että kiinteiden aikojen asettaminen on vaarallista. Niiden suhteen on mahdollisuus vain myöhästyä. Tarpeeton odottelu erien välillä on turhaa eli jos erä kestää 10 minuuttia, niin siihen ei tarvita kuitenkaan 30 minuuttia. Jokainen 5 min. joka voidaan käyttää radan putsaukseen lisää, on vain positiivista. Ohjearvot koska auraustaukojen pitäisi loppua, on toki järjestäjällä hyvä olla, jolla kaikki tietää minkä verran siihen on aikaa käytettävissä. Toki kesken aurausta ei voi jättää.

Ja sitten omat henkilökohtaiset mielipiteet. Kaksi erää soololuokille ja veteraaneille oikeus osallistua myös A/B-luokkiin. Veteraaneillahan tuo muutos olisi 6->1 erään viime vuoteen verrattuna, jos ajaa kaikki mitä saa. Monihan ajoi 4 erää ja treenit. Tuon ajomäärän takia itsekin tuli aikoinaan ajettua useampaa luokkaa.
tallennettu

-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi
Ceriffi 450
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 113


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #46 : 21.10.17 - klo:15:29 »

Kokeillaanpa uudestaan kirjoittaa jotain.

Eihän tuo A luokan kärkikuskeille huonolta näytä. Samaa ei voi sanoa A luokan (varsinkaan ison) toisesta päästä. Jos ei satu aika-ajos kulkea niin joutuu ajamaan paskasemmalle radalle ku vaikka viime vuonna B luokassa ollessaan. Enkä keksi yhtä ainutta syytä tuohon ajojärjestyksen lukitsemiseen. En sitte yhtäkään. Eristä ja muista olenki jo mielipiteeni antanut ilmi.

Lajiryhmä kysyi ”kansan” mielipidettä ja teki täysin päinvastoin mitä ihmiset halusivat. Jämerä veto.

Jännä nähdä mikä osuus näistä säännöistä vetää uusia harrastajia tai lisää vanhojen intoa.

Vastauksia odotetaan kyllä suurella mielenkiinnolla. Varmasti kaikki asiat perustellaan kattavasti Hymyilee
tallennettu
termospullo
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #47 : 21.10.17 - klo:20:57 »

En kyllä itsekään voi ymmärtää, minkä takia kuljettajien mielipidettä edes kysyttiin, kun ei se ketään näyttänyt kumminkaan kiinnostavan. Itseäni kiinnostaa myös, että kenen mielipide meni kuljettajien ja järjestäjien(ketkä tässä ketjussa ovat kommentoineet) mielipiteen edelle?



Niko Nieminen
tallennettu
Herra 47
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #48 : 21.10.17 - klo:21:28 »

Mielestäni tulevat sääntö uudistukset ovat p*rseestä, ja tuntuu siltä että lajiryhmä haluaa tappaa lajin. Se olis hienoa että tulis piikki luokka kersoolle, mutta iso B, mitä mä itte ajan on suurin luokka ja mun mielestä on hienoa että sielä olis 40 kuskia (kaikki sekalaasta sakkia) pienellä budjetilla matkas, sitä pitää saada lisää! Joo tuplastartit tosi hyvä, toises voi vetää riskillä. Ja lajin turvallisuuden parantaminen on mahdotonta, ne ei aja jokka pelekää! Vai pannaanko pääsuoralle nopeusrajoitus seuraavaksi?
Toivon todella että säännöt pysyvät niin kuin viime talvena!
Mopoilu on hauskaa, ja piretään kilvanajo myös hauskana!

Ystävällisin syysterveisin:
Riku Haapamäki
Koskenkorva
0400 575 954
tallennettu
Mikko Koskinen
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 2


« Vastaus #49 : 22.10.17 - klo:20:27 »

Kyllä sanattoman surulliseksi vetää miehen, nämä sääntö uudistukset joiden pääasiallinen tarkoitus tuntuu olevan lajin tappaminen. Harmittaa harrastajien puolesta. 😔

Mikko Koskinen
tallennettu
sakhon
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 14


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #50 : 22.10.17 - klo:23:17 »

Nyt vielä mansikaksi kakun päälle porrastettu rr-lähtö ni ei kestä jäät yleisöryntäystä muutosten myötä😂😂😂
Turvallisuudesta sen verran että jos a-kuski onnistuu aika-ajossa vaihtelevasti niin jokatoinen kisa voi olla puhtaalla🤔 t: sakari honkonen
« Viimeksi muokattu: 22.10.17 - klo:23:19 kirjoittanut sakhon » tallennettu
Soitiala#34
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #51 : 23.10.17 - klo:10:06 »

Moi,
minuakin ihmetyttää kovasti, että miksi sääntöjä pitää muuttaa noiden kisalähtöjen osalta? Tähän keskusteluun ovat osallistuneet sekä SM- että kansalliset kilpailijat, kilpailun järjestäjät, ajanotosta ja tuloksista vastaava ammattilainen sekä kuskien vanhempia ja varmaan muutama katsojakin. Kukaan ei muistaakseni ole liputtanut yhden lähdön puolesta, 15 tai 20 parhaan kuskin karsimisesta eikä veteraanikuskien ajamisesta ainoastaan veteraaniluokassa. Nyt kun lajiin on saatu uusia harrastajia muutaman viime talven aikana ja muutenkin laji näyttäisi olevan nousussa, niin miksi lajiryhmän pitää muuttaa sääntöjä ja vielä todennäköisesti huonompaan suuntaan? 125-luokka on erittäin tervetullut muutos, joten peukut siitä lajiryhmälle.

Jos kilpailupäivä halutaan jotenkin muuttaa paremmaksi ajajien, järjestäjien ja etenkin katsojien kannalta, niin radan kunnostuksen nopeuteen olisi syytä keskittyä, toki jäljestä ei saa tinkiä. Itse ainakin sekä kuskina että katsojana viihtyisin paremmin kisoissa, joissa on monta sähäkkää lähtöä, reilusti kuskeja viivalla sekä lyhyet mutta huolella toteutetut radan auraus- ja harjaustauot. Ainahan kilpaa ajamisessa on riskitekijät olemassa, mutta uskon, että kun rata on oikein toteutettu ja se pidetään kunnossa kisapäivän aikana, niin silloin voidaan ajaa suhteellisen turvallisesti useampi lähtö ja lähdöissä voi olla täysi viivallin kuskeja.
tallennettu
Ceriffi 450
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 113


Jäärata on nastaa!


« Vastaus #52 : 23.10.17 - klo:11:48 »

Tuohon Antin kirjoitukseen ei ole lisättävää. Olen täysin samaa mieltä. 👍🏼

Herman Kenkkilä
tallennettu
Tommi
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 141



« Vastaus #53 : 23.10.17 - klo:14:14 »

Soitialan kanssa täysin samaa mieltä!

Mistä nyt kumpuaa tämä pakottava tarve muuttaa sääntöjä? Varsinkin näin viimetipassa. Perustelut mitä näille sääntömuutoksille on esitetty tuntuvat yhtä ontuvilta kuin valtion nykyisen hallituksen perustelut toimilleen...

Tommi Turunen
tallennettu

Kaikki osat saa käymään, toisissa vain on suurempi toleranssi!
Mara
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 69

Prätkäni on hybridi:Polttaa sekä bensaa että kumia


WWW
« Vastaus #54 : 23.10.17 - klo:21:10 »

Tervehdys kaikille!

Seurattuani hyvin yksipuolista keskustelua jääratasäännöistä 2018, hain mielipiteelleni vahvistusta sääntöehdotuksen palauttamistarpeesta valmisteluun siten, että säännöt eivät muuttuisi tällä aikataululla, ainakaan vielä kaudelle 2018. Keskusteluketjuista on havaittavissa hyvin vahva mielipide nykysääntöjen säilyttämisestä, sisältäen toki positiivisessa hengessä option 125- luokalle. Tehdyn taustakyselyn mukaan, nyt vajaa 40 yhteystietonsa jättänyttä liki 20:ltä paikkakunnalta ei haluaisi sääntöjä muutettavan kaudelle 2018. Suunnitellun 125- luokan osallistumishalukkuuteenkin olisi varmasti saatavilla kyselyllä tietoa, mikä voisi auttaa niin päätöstään miettiviä kuin kilpailujärjestäjiäkin.

Edelleen kaksi tänään käymääni hyvähenkistä keskustelua Suomen Moottoriliiton edustajien kanssa, velvoittaa minut laittamaan julkisesti jakoon alla olevan linkin, sekä näkyviin allekirjoitusten käyttötarkoituksen. Toiveena on saada nykyistä paremmin kuljettajien sekä kilpailunjärjestäjien (moni sekä että) ääni kuuluviin valmistellessa näinkin isoja sääntömuutoksia, varsinkin juuri kauden alla.

Linkistä avautuu seuraava teksti, jonka jälkeen kysytään nimeä ja yhteystietoja:
Suomen Moottoriliitolle - jääratasäännöt 2018
Me Suomen Moottoriliiton kilpailulisenssillä ajaneet jääratakuljettajat esitämme, että 21.10.2017 esitelty (www.iceroadracing.com) sääntöesitys palautetaan valmisteluun siten, että sääntöjä EI MUUTETA kaudelle 2018. Vetoomus toimitetaan Suomen Moottoriliittoon viikon 44 aikana ja vetoomus pyydetään käsittelemään ennen em. sääntöehdotuksen mahdollista hyväksymistä. Vetoomus tulee sisältämään erillisen lausekkeen mahdollisesti toteutuvan 125- luokan puolesta. Liitteenä ko. sääntöehdotus sekä kuvakaappaukset aiheen keskusteluketjuista em. foorumilla.



https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe5JqM2VoM9SRKAu4-7Z6mKT2fBkaV5vvOnEIJWB0HcJEdhEA/viewform?usp=pp_url&entry.1303877492&entry.1504447437&entry.1903208445

Linkki on jääratakuljettajille avoinna perjantaihin 27.10.2017 klo: 18.00 saakka.
(Ei vaadi Google- kirjautumista, ellei väärinkäytöksiä ilmene).

Kohtuullisen kokoisen ryhmän puolesta:
Martti Mäki- Jouppila

nollaneliänolla868070kaksi

tallennettu
Herra 47
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 3


« Vastaus #55 : 23.10.17 - klo:21:20 »

Allekirjoitettu on!
Riku Haapamäki
tallennettu
Marko Laine
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 708

Tulospalvelu Team Laine


WWW
« Vastaus #56 : 24.10.17 - klo:12:03 »

Ja sitten vaikuttamaan asioihin... http://www.moottoriliitto.fi/tiedotteet/sml-hakee-jaaratalajiryhmaan-lajipaallikkoa/
tallennettu

-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi
Sivuja: 1 2 [3]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: