Varikkokeskustelut
11.12.17 - klo:03:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Supermoto  (Luettu 1037 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
toro
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 440

Jäärata  natsaa!!


WWW
« : 16.08.17 - klo:14:18 »


Supermotojen SM kausi 2017 saatu päätökseen.
 Suuret kiitokset kilpailijoille, kisajäjestäjille, sekä kaikille mukana olleille.
 Kilpauluiden järjestäjät osoittivat suurta innostusta sekä uhrautuvaisuutta  menneellä kaudella.
 Kuljettaja määrä näyttää laskevan joka vuosi.?
 Tuleville kausille voi olla vaikeaa saada SM-arvoa jos kuski määrät vielä putoavat.
 Pyytäisimme kuskeilta, kisajärjestjiltä. sekä muiltakin lajista kiinnostuneilta palautetta sekä kehittämis ehdotuksia tulevia kausia varten..
 esim.
- kilpailu viikonloppujen määrä / kausi?
- erien määrä / viikonloppu?
- pelkät asfaltti kisat?
 - radat, karting ? rallycross ? moottoriradat ? katuradat ? kuut ??
 - muiden lajien kanssa yhteiskisat??
- viron kisojen yhteydessä enemmän/vähemmän ??
- luokkien yhdistäminen S1+Open ?

Supermoto lajiryhmän puolesta H.Toronen
tallennettu
Soitiala#34
Juniori
**
Poissa Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #1 : 18.08.17 - klo:13:35 »

Moi,

minunkin puolestani suuret kiitokset innokkaille kisojen järjestäjille sekä kilpakavereille. Nyt kun ensimmäinen harrastuskausi on takana, niin mielestäni yleensä lajista kerrotaan ja infotaan melko vähän. Tietysti niitä vapaaehtoisia touhu-Pettereitä on vaikea löytää ja nykyään on nuorisolle todella paljon muutakin harrastus-tarjontaa jo pelkästään moottoriurheilussa. Infoamisen ja junnutoiminnan puute voi olla yksi syy lajin vähäiseen harrastaja- ja kilpailijamäärään. Itse lajihan on sekä kuskin että katsojan näkökulmasta erittäin mielenkiintoinen. Mielestäni kisoja pitäisi olla vähintään 6 kpl/kausi, jotta harjoittelulle ja pyörän laitolle saisi vastinetta. Tässä lajissa kun ei ole samaa ilmasto-ongelmaa kuin jääradassa. Kisat voisivat olla ihan hyvin esim. keskustojen läheisyydessä, kuten ymmärtääkseni joskus oli Turussa. Tosin ympäristölupa saattaa olla kiven alla. Lisäksi voisi tehdä ihan hyvää lajille, jos kilpailukalenteriin sisällytetään yksi asfalttikisa, vaikka itse tykkään eniten perus motoradoista (kartingrata + hiekka/saviosuus). Asfalttikisan avulla voitaisiin saada jokunen uusi kaveri mukaan. Erien määrää en lähtisi tiputtamaan, koska muutenkin porukkaa ja luokkia on vähän. Viron kisoja voisi lisätä ainakin yhden SM-kisakalenteriin, koska ainakin itselleni jäi Tabasalun kisasta positiivinen vaikutelma. Ymmärrän kyllä, että osalle kuskeista kertyy matkaa Viron kisoihin, mutta luultavasti suurimmalla osalla on Viroon lyhyempi matka kuin Pohjois-Suomeen. Lisäksi kannattaa varmaan harkita luokkien yhdistämistä, koska en usko, että katsojat kauheasti nauttivat katsoa kahta eri luokkaa, joissa molemmissa on vain kourallinen kuskeja. Lisäksi kannatan supermotokisojen yhdistämistä johonkin toisen lajin kisoihin edes kokeilumielessä, koska tällä tavalla voisi tulla näkyvyyttä lajille. Tässäpä minun päälimäiset mielipiteet.

T: Antti Soitiala
tallennettu
JTT2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 75


Jos paino on voima, niin ylipaino on ylivoimaa!!


« Vastaus #2 : 18.08.17 - klo:16:00 »

Moi.
Pääpiirteittäin olen Antin kanssa samaa mieltä.
Olisiko motokisoja mahdollista kokeilla esim RR kisojen yhteydessä?? Joskushan oli ainakin Kemorassa kisat ja jotenkin tuntuisi että Motoparkin takalenkille saisi aika kivan radan kanssa...?
T: Janne Tainio


tallennettu
toro
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 440

Jäärata  natsaa!!


WWW
« Vastaus #3 : 20.08.17 - klo:12:30 »

Juniori toiminnan puute näkyy nyt selvästi kuskimäärässä.
Juniori toimintahan lähtee innokkaista junnujen vanhemmista, supermotossa niin kuin kaikissa muissakin lajeissa.
Jos löytyy tarmokkaita huoltajia ja junnu kuskeja varmasti löytyy liiton puolelta valmentajia.

HT
tallennettu
Jani.K
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57

#155


« Vastaus #4 : 20.08.17 - klo:21:33 »

Joo, laji on hieno. syitä on vaikea arvuutella miksi kuskit on hävinneet lähtöruudukosta, omalla kohdalla työ on syrjäyttänyt harrastus toiminnan niinkuin muutamalla tuntemallani moto kuskilla myös. Toinen syy ja seuraus juttu tulee siitä kun ei ehdi harrastaa/harjoitella niin kisoissa ajaminen on semmoista lehdenhaku meininkiä, ei siinä että ei haluaisi ajaa kovaa vaan kun pelottaa niin vietävästi tauon jälkeen taas vetää täysiä eikä siitä meinaa muutenkaan tulla mitään, tämän olen huomannut omalla kohdallani. Siitä seuraa myös se että silloin tulee ajettua itsensä kanssa kilpaa ja oltua pujottelukeppinä kun kärki tulee kierroksella ohi jo puolessavälissä kisaa. Eli kuskien vähyys myös vaikuttaa todella paljon niihin aktiivi harrastajiin jotka ovat mukana jokaisessa kilpailussa kun ei ole kilpakavereita ei ole hauskaa ajaa, oulussa teki oikein pahaa katsoa kun #999 veti menemään yksinään kun ei ollut saman tasoista kilpa kaveria, muuten meno näytti hyvälle kilvan ajamiselle kahden "ryhmän" osalta. Jotain pitäisi toden teolla keksiä että saataisiin sama kuljettaja määrä mikä oli viisi vuotta sitten kun aloittelin lajia.  Huh Parhaimpia muistoja on esim turun superin yhteydessä järjestetystä kilpailusta, Mutta ei sitä superiakaan ajettu pariin vuoteen siellä, niin vaikeahan siihen on järkätä moto kisoja sen yhteyteen.
Hieman olen luokkien yhdistämistä vastaan suuren taso eron takia mutta jos kuskeja on molemmissa luokissa 5-10 niin pakkohan se on tehdä? Olen kyllä sitä mieltä että kilpailujen sijainti ja aikataulu ei merkittävästi vaikuta siihen kuinka monta kuljettajaa on viivalla on rata sitten minkälainen tahansa esim tampereen radasta oli suurta suunsoittoa mutta omasta mielestäni siellä oli todella hieno ajaa etenkin viimevuonna kun sattui sadekisa, vaihtelevat olosuhteet ja eri tyyppiset radat on mielestäni positiivinen asia. Ensimmäinen kilpailu aikaisintaan suomessa toukokuun loppuun tämä siis vain minun mielipide, ja onhan nuo säätkin vaihdelleet melkoisesti viime vuosina joten liian aikainen kilpailukauden alkaminen tuskin on saanut lajia tähän tilaan.

#155 Jani Karttiala
tallennettu
kolehte
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 282


Setämies Racing Team #101#


« Vastaus #5 : 22.08.17 - klo:18:05 »

nyt kun "some-aikaa" elämme, niin keskustelut ovat pääsääntöisesti siirtyneet sinne:
https://www.facebook.com/SupermotoFinland/

Keskustelu aiheesta:
https://www.facebook.com/SupermotoFinland/posts/1378592802248675
tallennettu

"Jonkun on aina oltava viimeinen"
"Ei paskin, mutta heikoimmasta päästä"
JTT2
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 75


Jos paino on voima, niin ylipaino on ylivoimaa!!


« Vastaus #6 : 23.08.17 - klo:04:35 »

Tuo varmaan on yksi osa ongelmaa.. -Kaikki kun ei some maailmassa elä... (vaikka varmaankin suurin osa ainakin nuorisosta siellä)
Itselle riittänyt live elämä  Hymyilee
tallennettu
Jani.K
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 57

#155


« Vastaus #7 : 23.08.17 - klo:06:51 »

Sanos muuta  Virnistää
tallennettu
toro
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 440

Jäärata  natsaa!!


WWW
« Vastaus #8 : 24.08.17 - klo:08:19 »

Jos some hommat pelottaa.......
Tänne kaikki joilla on ideoita.
Muistutuksena syksyn lajipäivä järjestetään 28.10.2017 Rantasipi Airport Congress Centerissä Vantaalla.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: