Varikkokeskustelut
11.12.17 - klo:03:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jäärataa 70-luvulla  (Luettu 509 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kai Kivekäs
Juniori
**
Poissa Poissa

« : 01.12.17 - klo:09:18 »

Löytyisiköhän täältä "vanhoja partoja", jotka vielä muistavat 70-luvun jääratakuvioista? Yritin kysellä VMPK-foorumista, mutta ei oikein vastauksia herunut. Olen kiinnostunut Suzuki TM 250 mallin historiasta Suomen jää- ja maaradoilla. TM 400 oli suosittu laite tuolloin, mutta kuinkas puolikas? Ainakin Nyholmin Harri ajoi puolikkaalla, mutta oliko muita?

Olisiko vanhoja (-73...-77) jääratatuloksia jostain saatavilla?

Tietääkö kukaan onko tuohon aikaan jäärataa ajanut Kari Valtonen vielä kuvioissa mukana? Hän oli ilmeisesti jostain Ilomantsin seudulta kotoisin. Valtonen on ajanut ainakin -73 jäärataa Suzukilla puolikkaissa. Mikä lie ollut pyörä?
tallennettu
mastercam
G-Moderaattori
Kunniajäsen
Poissa Poissa

Jäärata on nastaa!

« Vastaus #1 : 01.12.17 - klo:20:33 »

Palataan juttuun, eiköhän jotain löydy. Sinullako on Facebook -ryhmä tästä aiheesta? Ehkä sinne? Tv Ilkka Heinäaho
tallennettu
Kai Kivekäs
Juniori
**
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 02.12.17 - klo:11:34 »

Kiitän jo etukäteen Iskee silmää Mulla ei ole suoraan tähän aiheeseen (jäärata) liittyvää fb-sivua. Mulla on kuitenkin fb-sivu (https://www.facebook.com/dirtbikepunk/), jossa kirjoittelen kuvien kera omasta MP-harrastuksestani ennen (70-/80-luku) ja nyt (aloitin uudestaan 2015).   
tallennettu
kari tarvus
G-Moderaattori
Kunniajäsen
Poissa Poissa

Jäärata on nastaa!

« Vastaus #3 : 02.12.17 - klo:13:12 »

Moro,muistini mukaan Valtosella oli Suzukin TM 250.n. Olimme kerran Joensuun raviradalla treenaamassa.Ko.pyörä oli Vasaman Jorman hankkima RM Suzukin esiaste. Myöhemmin Suzukilla kurvaili Ilkka, Miettisen Pekka ja olikohan Hakkaraisen Risto ja muita Kuopion kovia ajomiehiä. Valtosella on voinut myöhemmin olla myös ko, merkin RM versio.  Hymyilee Hymyilee Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: