Varikkokeskustelut
17.10.18 - klo:11:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Säännöt 2018 "kiillotetut"  (Luettu 1728 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mastercam
G-Moderaattori
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 140


Jäärata on nastaa!


« : 11.12.17 - klo:22:49 »

Kunhan Harri saa siirrettyä säännöt tuonne paikalleen niin alkakaa opiskella. Voin vakuuttaa, että monen myllyn ja seulan läpi ne on puitu. Alla keskeisiä tarkennuksia ja muutoksia:

Luokkien ajojärjestys päätetään kilpailujärjestäjien kokouksessa ennen kauden alkua.

Monin kohdin tekstejä on tarkennettu

Kilpailulähtöjen keston määrittelyä on hieman säädetty.

Joka kilpailussa kaksi lisälähtöä, "kuumaa erää".  Kumpaankin hyväksytään enintään 25 kuljettajaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Järjestäjä ilmoittaa näiden lähtöjen osallistumismaksun 1. -lisämääräyksessä (="kilpailukutsu")

Veteraani voi valita missä lähdössä ajaa A (jos luokiteltu), B tai Vet. Lisäksi veteraaniluokan kuljettaja voi osallistua 125 2T -luokan lähtöön ja kuumaan erään pyörän luokituksen mukaiseen lähtöön. Tai vaikka molempiin kuumiin eriin.

Keskeytetyn kilpailun tulosten määräytymiseen on tehty lisäys jolla eliminoiodaan radan varrelle jääneen kilpailijan mahdollisuus saada tulos.

B-finaaleita voidan yhdistää. Enintään 25 kuljettajaa lähdössä.

Tulosten määräytymistä SM, SuomenCup ja 125 2T -luokissa on tarkennettu. Mainittu myös, että 125 2T -luokassa kauden menestynein alle 21 -vuotias kuljettaja saa ensimmäisen kiinnityksen kiertopalkintoon kaudella 2018. Ajo Motorsport on sellaisen luvannut lahjoittaa. Tarkkaillaan luokan suosiota ja päätetään sen arvosta seuraaville kausille.

Lajiryhmä toivottaa Akin tervetulleeksi lajipäälliköksi. Hän varmasti haluaa kehittää ainutlaatuista lajia niin urheilullisuuden kuin näyttävyyden kannalta. Kaikki voivat osallistua hienon lajin tason ja arvostuksen kohottamiseen esimerkiksi varikolla näkyvyyteen ja ajoasusteisiin panostamalla. Näyttäkää väriä!

Lajikummina voin taas vetäytyä taustalle, kapula on nyt Akilla

Tv Ilkka Heinäaho
tallennettu
Harri Lahti
Ylläpito
Kunniajäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 438


WWW
« Vastaus #1 : 12.12.17 - klo:07:20 »

Tuollapa ne:
http://www.iceroadracing.com/fi/?sivu=saannot
tallennettu
kinnus masa
Jäsen
***
Poissa Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #2 : 12.12.17 - klo:12:27 »

No niin nyt sitten kaikki vanhan liiton sivarit, esiin "naftaliinista"!!!
Vanhat 11sataset gixxerit kelpaa taas viivalle ja halutessa ne voi päivittää
Hayabusalla ! ! !
tallennettu
Mara
Pro
****
Poissa Poissa

Viestejä: 72

Prätkäni on hybridi:Polttaa sekä bensaa että kumia


WWW
« Vastaus #3 : 12.12.17 - klo:15:39 »

Terve kaikille!


Kuten kaikki varmaan ovat huomanneetkin, ei jääratakuljettajien enemmistön vetoomus tuottanut tulosta sääntömuutoksen siirtämisestä jo käytännössäkin alkaneelta jääratakaudelta kaudelle 2019, joten pari sanaa on paikallaan.


Vetoomus toimitettiin ennakkoon ilmoitetulla tavalla SML: n hallituksen tietoon 59 nimen voimin ja tiiviillä 2,5 sivun perusteluilla, joissa oli huomioitu kilpailijoiden sekä kilpailujärjestäjien mielipiteet keskusteluketjuista kerättynä ja tietenkin myös suorat (huolestuneet) yhteydenotot.
Itse lähdin välittämään vetoomusta vilpittömin mielin harrastaja- ja kilpailunjärjestäjä- näkökulmasta, ollen useasti yhteydessä SML: n vastuuhenkilöiden -sekä hallituksen jäsenten kanssa hyvässä hengessä. Yhden lajiryhmän jäsenen kanssa kävin noin tunnin puhelinkeskustelun, jolloin olimme eri mieltä lähes joka kohdasta sääntömuutoksessa, mutta asiallisesti keskustellen.
Siksi muun muassa moottoripyörämedialle annettujen tiedotteiden (alla) sisältö, ei sovi rehtiin toimintamalliin jos noin 3/4 viime kauden aloittaneista kuljettajista vastusti allekirjoituksellaan sääntömuutosta (tiedote muutti sisältöään julkaisunsa jälkeen ilman edit – mainintaa muun muassa aloituskilpailun järjestäjän –ja ajankohdan osalta):
”Lajiryhmä on kuunnellut herkällä korvalla harrastajien ääntä ja on muokannut uusia sääntöjä kentän haluamaan suuntaan.”


Henkilökohtaisesti prosessi kaikkineen on jättänyt ainakin epäluottamuksen ilmapiirin sekä maun lajin maksavien harrastajien yli kävelemisestä, korostaen osan etuja.
Luonnollisesti omakohtaisestikin ajettavien lähtöjen määrän tippuminen yhteen, laittaa miettimään vaihtoehtoisia jääratalajin harrastusmalleja. Ns. kuuman lisälähdönkin karsinta käytäneen kotisohvilta nopeimmilla mahdollisilla nettiyhteyksillä. Ko. erän samat kilpailunumerot eivät häirinne, kun A- luokissa on nyt vain 15 kuljettajaa, eli yleisö pysynee selvillä. Koska B- finaaleja voidaan yhdistää, tarjoutunee A- luokan aika- ajon 16. nopeimmallekin (ja A- luokan kuljettajille hänen jälkeensä) mahdollisuus ajaa kolmantena eränä auraamattomalla B- luokan hitaamman osan mukana. Kiertävä ajojärjestyskin olisi todellisuudessa kiertävä jos se olisi siksi määrätty.


Uudelle lajipäällikölle toivotan vilpittömästi onnea ja toivottavasti menestyneellä ja kokeneella konkarilla riittää aikaa kehittää nyt voimakkaasti muuttavan jääratalajin ohella myös lajiryhmätoimintaa tavallisille harrastajille läpinäkyvämmäksi sekä tasapuolisemmaksi.
Yhtenä esimerkkinä aiemmista keskusteluista nousee esiin muun muassa lajiryhmän tehtävän määrittely harrastajille ymmärrettävästi. Avoimuus, tasapuolisuus ja harrastajien sekä kilpailujärjestäjien informointi tärkeistä muutoksista tai tulkinnoista, ei ole leimannut toimintaa viime aikoina.
Jäärata lajina on suhteellisen pienen aktiivijoukon elossa pitämä amatöörilaji, jossa ei ole varaa hukata yhtäkään toimijaa.


Jäärataterveisin:
Martti Mäki-Jouppila
Vet. (#10 vahvistettu säännöistä poiketen, kiitos)


tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: