Varikkokeskustelut
20.11.18 - klo:15:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 18/19 takapyörä - nopeusero  (Luettu 1802 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Stefa
Jäsen
Poissa Poissa

Jäärata on nastaa!

« : 22.01.18 - klo:15:35 »

Toki ei 18" ole 19" veroinen, mutta kuinka paljon moisella antaa hyvitystä jos puhutaan vaikka minuutin ratakierroksesta?

Kevyemmällä pyörällä varmaan vähemmän, mutta jos puhutaan vaikka 250 cc 2t ja renkaina tavan tallaajan kaupasta saamat kumit.

Ts. maksaako vaivaa viikonloppuharrastelijan etsiä talveksi 19" takavannetta enskapyörään..
tallennettu
Juke O
Kunniajäsen
Poissa Poissa

Jiäradan kahvankiäntäjä

« Vastaus #1 : 23.01.18 - klo:20:12 »

Aikanaan Durot oli yhtä jäykkiä rungoltaan 18" ja 19". Eli jos 18" on rungoltaan yhtä jäykkä nii eroa ei huomaa. Mulla on semmonen mutu että 18" olisi löysempi rungoltaan nii vaikka 2sek hitaampi.
tallennettu

Juge O
Stefa
Jäsen
Poissa Poissa

Jäärata on nastaa!

« Vastaus #2 : 24.01.18 - klo:08:45 »

Ok, kiitän. Eli ei ole kovin hirmuinen ero kuitenkaan. Äkkiä tuon verran tulee jo pienestä ajovirheestä tai vähän jo kuluneestakin renkaasta. Meidän touhuissa kuitenkin aika harvoin ajetaan ihan tuliterillä renkailla.

Olisiko sitten järkevää koittaa vähän enempi pitää painetta 18" kumissa? Muistaakseni kisarenkaan jamppa kirjoitti mun renkaaseen 0,8 bar.

Yhden jännän kokeilun voisi tehdä kun tuli myös hankittua mun liki 200 kg möhköenskaan jääpiikit. Tuossahan on 17" takanen. Alusta ei kyllä ole jäälle mikään loistava varmaankaan. Takajousi on varmaan liian jäykkä kun se on tehty siten, että kantaa laukut tai kyytiläisenkin Virnistää Täytynee koittaa ja pyöritellä vaimentimen säätöjä jos jotain pitoa löytäisi. Korkeakin tuo on kuin kameli..
tallennettu
Mikko Koskinen
Juniori
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 25.01.18 - klo:22:43 »

Noi mainitsemasi ongelmat on vähän niinkuin et voi tietää jos et kokeile. Itse taisin ajella pari ekaa talvea 18” renkaalla kun ei ollu muuta. Eka talvena nousin A-luokkaan eikä se sama kumi ollu hidas toisenakaan talvena. Jousista sen verran että kannattaa nyt koittaa sitä pyörää ensin jäykkänä ennenkuin alkaa muuta väittämään. Sitten kannattaa koittaa säätää ensin MOLEMPIIN suuntiin ennen ku taas tehdään simmataan iskareita klikkereihin koskematta.😂
tallennettu
Stefa
Jäsen
Poissa Poissa

Jäärata on nastaa!

« Vastaus #4 : 26.01.18 - klo:09:49 »

Testaamistahan tuo on. Ei tosiaan houkuttelisi hirveitä muutoksia tuohon isoon möhköön tehdä. Ei se kuitenkaan mikään jääpyörä ole tekemälläkään, joten ei järkeä sitä paljoa optimoida enempää mitä klikkereitä pyöritelemällä onnistuu. Jos suht yllätyksettömäksi saisi käytöksen, niin se on tuolle ihan riittävän hyvä. Sääherrat vaan taas pistää kampoihin  Surullinen
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: