Varikkokeskustelut
21.03.19 - klo:09:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ehdotus  (Luettu 983 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Juke O
Kunniajäsen
Poissa Poissa

Jiäradan kahvankiäntäjä

« : 10.03.19 - klo:19:40 »

Olen muutaman kerran ottanut kantaa jääradalla olevaan 90ast mutkaan ja teen sen taas. 92 sattui 250 lähdössä Isolahdella katastrofi jossa kilpakumppani Mikko N menehtyi. Olin tilanteessa ensimmäinen(n 50cm marginaali) joka ei osunut kaatuneeseen kuskiin/ajanut yli. Yksi edelläolleesta osuneesta lopetti tähän uransa tähän jäällä ja olisin itse ollut saman vaikean valinnan edessä mikäli osuma olisi tullut.

Ehdotan että pääsuoralle tulo tulisi aina olla ns. 180ast mutka koska tänään oli ainekset vastaavaan. En ollut itse paikalla omien "kiireiden" takia mutta sain videon josta musta päivä historiasta nousi mieleen jälleen kerran. Tämä ehdotus on yleisesti lajiryhmälle ja kilpailun järjestäjille jatkossa. EI 92 tai tämän päivän järjestelyjä kritisoiden kirjotettu! Eikä myöskään Konnevettä ruveta asiasta syyttelemään. Se on myös minun synnyinkuntani jota kunnioitan omalle "ruutulipulle" asti.

Kiitos kun luit tämän ja sana on puolestani vapaa!

T:Jukka Oittinen
Rölli Reisinki JO99
tallennettu

Juge O
Mikko Koskinen
Juniori
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 10.03.19 - klo:22:03 »

Hei,
Ihan hyvä huomio noi yleisesti, mutta tämän päiväin radan hyviä puolia oli että ensimmäisen 90 mutkan jälkeen ei ollut välisuoraa vaan se jatkui seuraavalla 90 mutkalla samaan suuntaan joten linja oli mielestäni turvallinen.
Maalin jälkeen olevat 90 mutkat oli onnistuttu tekemään radan leveyteen nähden sopivilla välisuorilla ja vauhti pääsuoralle menoon oli ilmeisen sopiva ettei penkka tullut tänään silmille. Kaikenkaikkiaan rata oli erilainen mutta onnistunut luomaan riittävät erot kuljettajien välille turhia riskiä vältellen. Hyvää työtä Konneveden ratateamilta! Keskustelu rada profiilista on kyllä aiheellista että vältytään takavuosien vahingoita, välinpitämättömyys on pahinta näissä asioissa.nöyrästi pitää ajatella ja rata täytyy aina kokeilla ja muuttaa jos se tuntuu vaaralliselta. Hymyilee Mikko
tallennettu
rantala janne
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 10.03.19 - klo:22:24 »

Huomion arvoista oli punaisen lipun ripeä käyttö kolaritilanteessa.Mielestäni hyvä idea olla lipun kanssa keskiradalla mistä hyvä näkyväisyysja ja mönkiä liikkumisvälineenä.Kyllä muuten korpes ku lähtöluetteloaei paineta käsiohjelmaan JÄÄRATAKISOISSA          Janne Rantala
tallennettu
Harri Lahti
Ylläpito
Kunniajäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 10.03.19 - klo:22:41 »

Janne: ilmoittautuminen loppui perjantaina 8.3 kello 24... käsiohjelma oli kuitenkin pakko painattaa valmiiksi jo saman viikon keskiviikkona... Ei oikein muuta konstia keksitty tällä aikataululla...
tallennettu
rantala janne
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 11.03.19 - klo:22:55 »

No tuotapa en ajatellukkaa.Luulin että tää on sitä rikiaikaa.    Janne
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: